MAREN KONGELSTAD

Doula / Svangerskapsterapeut

received_265918654477595_2.jpeg

Bosted

Bekkestua i Bærum. Kontor på Den Lille Klinikk på Eikeli, adresse Wilh. Wilhelmsensvei 47, 1362 Hosle. Tar doulaoppdrag i Oslo og Viken. Klienter og telefonklienter fra hele landet.

Utdanning

Autorisert psykolog med BUP-videreutdanning i perinatal terapi - temaer knyttet til graviditet, fødsel og barseltid. Kurset som doula i 2008-2009, gjennom den svenske doulaforeningen ODIS i samarbeid med norske Fødsel i Fokus. Vi var første norske doulakull og startet Norsk Doulaforening sammen.

Norsk/English

Telefon 924 44 354

maren@denlilleklinikk.no

Nettside

www.denlilleklinikk.no

TJENESTER

• Doulatjenester

• Fødselsforberedelser

• Psykoterapi knyttet til graviditet,  fødsel og barseltid

• Samtaler ved IVF prosesser, ønsket og uønsket graviditet, streven med å få barn, mistet barn i graviditet eller fødsel eller senere, relasjonsutfordringer og også andre livsutfordringer.

• Bearbeiding av fødsel og veiledningssamtaler

•  Hjemmebesøk

OM MEG

Som doula jobber jeg for at fødselen kan bli en trygg opplevelse. At kvinnen og partner føler seg sett, hørt og forstått, kan ta informerte valg, får god informasjon, og varme, omsorg og støtte hele veien.

Som psykolog lytter jeg til og rommer alt det som er av godt og vondt, av tanker, følelser, opplevelser og utfordringer, og trygger og støtter deg i møte med den nødvendige økte sensitiviteten i denne fasen i livet. Mange ønsker også fødselsforberedende "kurs" i dette trygge rommet.

Graviditet, fødsel og barseltid er en sårbar og viktig periode i livet, og vi vet fra forskningen at det er viktig at de som strever litt ekstra får kompetent hjelp, og at god omsorg og ivaretakelse i denne sårbare perioden forebygger vansker senere og bidrar til en god utvikling. -Det gir en ekstra indre trygghet og styrke og et godt fundament for liv og utvikling både for foreldre og barn. Det brenner jeg for!

Selv er jeg tobarnsmor og fødte vårt første barn med støtte fra en gammel og klok doula i USA, vårt andre barn fødte vi hjemme. Disse trygge gode opplevelsene kombinert med bevisstheten om hvor viktig graviditet, fødsel og barseltid er, førte veien videre til å bli doula og fødselspsykolog. Jeg deltok på den første doulautdanningen i Norge i 2008, med en herlig og engasjert gjeng som sammen startet Norsk Doulaforening. Etter dette har jeg jobbet som doula, skrevet hovedoppgave om fødselsopplevelsen, og jobbet som autorisert psykolog i privat praksis på Den Lille Klinikk mens jeg tok videreutdanning i perinatal terapi.